۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵

استاندار خراسان‌جنوبی:

مقابله با مواد مخدر به جای گزارش دادن نیازمند طرح است

مقابله با مواد مخدر به جای گزارش دادن نیازمند طرح است

بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شورای هماهنگی مبارزه با مخدر باید به جای گزارش دادن طرح بدهیم، گفت: می‌توانیم طرح داده و براساس آن یک منطقه خاص را به صورت پایلوت پاکسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر و دستگیرشدگان از قاچاقچیان از نظر فعالیت نیروی انتظامی بسیار ارزشمند است اما باید علت این افزایش را تحلیل کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: باید بررسی کنیم که آیا این افزایش کشفیات به علت هوشمندی بیشتر پلیس رخ داده و یا ورودی مواد مخدر به استان ما بیشتر شده است.

ملانوری ادامه‌داد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد و بسیار قاطع در این زمینه عمل می‌کنند که به واسطه کویر طولانی خراسان‌جنوبی کار سختی محسوب می‌شود.

وی گفت: در کنار برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر باید به حوزه پیشگیری و درمان نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های ما باید بر کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر متمرکز باشد، اظهار کرد: هر چه تقاضا کم باشد به طور طبیعی عرضه مواد مخدر نیز در سطح جامعه و در بین جوانان کاهش می‌یابد.

ملا نوری بیان‌کرد: در یک تجربه ما در حوزه مقابله با کرونا وقتی خطر آن را احساس کردیم همه دستگاه‌ها بسیج شدند، آموزش‌ها حضوری و منع تردد بین شهری و شبانه را اجرا کردیم و اگر در عرضه مقابله با مواد مخدر نیز همه احساس خطر کنیم این هماهنگی رخ می‌دهد.

وی گفت: در حوزه مواد مخدر چون حس می‌کنیم ما و خانواده‌هایمان هیچ وقت درگیر مواد مخدر نخواهیم نشد نسبت به آن احساس خطر نکرده و خود را دخیل نمی‌کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طبق آمار نیروی انتظامی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۶۰۰ قاچاقچی و ۲۵۰ خرده فروش در خراسان‌جنوبی دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: خرده‌فروشی مواد مخدر به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی رخ می‌دهد و از این جهت ما همواره بر جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی تأکید داریم.

ملانوری با بیان اینکه در شورای هماهنگی مبارزه با مخدر باید به جای گزارش دادن، طرح بدهیم، یادآور شد: می‌توانیم طرح داده و یک منطقه خاص (مثلاً یک روستای آلوده مرزی) را به صورت پایلوت پاکسازی کنیم.

وی ادامه‌داد: اگر در دستگاه‌های اجرایی نیز کارمندی آلوده به مواد مخدر است باید به او برای بازگشت به زندگی و رهایی از این بیماری کمک کنیم.

کد خبر 5245508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      دیده ایم پیاز هم که گران میشه میندازیم گردن دشمن،امابحث مواد مخدر قطعا برنامه دشمنه،چون آمریکاییها که اومدن افغانستان اوضاع مواد مخدر بدتر شد،ماهم با قوانین زشت به دشمن کمک کردیم مثال اگه واسه ۱۰۰کیلو یکی را اعدام میکردندگفتندبا۵۰کیلو اعدام کنید تادو هموطن به نفع دشمن بکشند،درحالیکه از اول انقلاب
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      اگه از اوا انقلاب تا حالا روزی چندمتر مرز رامسدود میکردندتاحالاجان چند هموطن نجات داده بودیم،شهداوجانبازان .. .چند میلیارد صرف خرید،بهبود،نگهداری در زندان،حمایت خانواده زندانیان شده،پول داریم عسلو تاسرخس کانال گازولوله گذاری کنیم اما مرز افغانستان کانال نزدیم